For Holberg Fondsforvaltning er presisjon og rekkevidde avgjørende

Hvordan sikrer man at viktig informasjon når kunder som man ikke får respons fra gjennom etablerte kanaler – også de som bor i utlandet? For Holberg Fondsforvaltning er svaret å bruke Digiposts «Send til mange». 

Bilde av to barn og en barnehageansatt som leker i sandkassen
Foto: Kanvas/Synne Alsaker

 

En utfordring som følger med langvarige kundeforhold 

Holberg er Norges største uavhengige fondsforvalter, med 25 ansatte og rundt 41 milliarder kroner under forvaltning. Med tusenvis av privatkunder og et produkt som ofte innebærer lite kontakt i hverdagen, er det ikke alltid like enkelt å oppnå kontakt når det behøves.  

«Sparing er et langsiktig produkt, og en del kunder har lite kontakt med oss i det daglige. Over 25 år har vi bygget en stor kundebase, og vi har ikke alltid oppdaterte e-postadresser og telefonnumre på dem alle. Når det er viktig å nå kunden, for eksempel i forbindelse med våre forpliktelser etter hvitvaskingsregelverket, er det kritisk at vi lykkes med å nå dem,» forteller Dag Skjelvik, CDO i Holberg.

En løsning som gir trygghet

Holberg ønsket en løsning som gjorde det både sikkert og effektivt å sende viktig informasjon til mange kunder på en gang. Erfaringene med Digipost som privatperson, gjorde at Dag valgte Digiposts «Send til mange»-funksjon til å løse oppdraget. 

«Det er lav terskel for å bruke tjenesten på grunn av det enkle grensesnittet. Vi logger inn, laster opp brevene og mottakerliste – og Digipost tar seg av resten. Har kunden Digipost, får de det digitalt. Hvis ikke, går det automatisk som fysisk post. Vi treffer alle, også de med adresse i utlandet,» sier Dag. 

Portrettbilde av Dag Skjelvik, CDO i Holberg Fondsforvaltning

 

 

"Vi må vite at vi når kunden. Det er ikke valgfritt. DIgipost gir oss den tryggheten."

- Dag Skjelvik, Chief Digital Officer i Holberg Fondsforvaltning 

Mindre risiko og mer effekt

Resultatet har vært tydelig: Holberg har fått et verktøy som gjør det enklere å etterleve hvitvaskingsregelverket og andre lovpålagte krav – samtidig som de sparer tid og reduserer risiko. 

«Dette er en veldig god måte å komme i kontakt med kundene våre på. Vi har fagsystemer som tar seg av den regulære delen av vår kommunikasjon, men for alt annet er Digipost enkelt, raskt og kostnadseffektivt,» forteller Dag. 

Mye verktøy for pengene

Dag er inne på at ulike aktører i bransjen har ulike behov, og at selv om de har egen kundeportal ser han likevel fordeler med Digipost. 

«Det skal godt gjøres å finne en mer kostnadseffektiv måte å sende brev sikkert på. Det er en fair priset tjeneste.»

«Jeg tror absolutt andre aktører kan være tjent med å bruke Digipost. For de som har behov for et effektivt og kraftig verktøy for utsendelse, er dette veldig bra,» avslutter han. 

Illustrasjon av dame som besøker Digipost kontroll via mobiltelefonen sin

Trenger du også verktøy for store utsendelser?

Prøv Send til mange du også.

Er du usikker på om dette er løsningen for deg? Du kan lese mer om Send til mange her.